DNB Næringsmegling utleierådgiver av 15.000 kvadratmeter på Berger

Bauhaus signerer med Selvaag Eiendom for 15.000 kvadratmeter i Fjellboveien, og etablerer egen distribusjonsløsning som skal betjene 1,5 millioner norske privatkunder. DNB Næringsmegling er utleierådgiver. 

 

Selvaag Eiendoms logistikkeiendommer på Berger får nok et kjent merkevarenavn på veggen når Bauhaus flytter inn i Bohus’ tidligere lokaler i Fjellboveien 7. Byggevareleverandøren har signert en femårskontrakt med opsjon på ytterligere fem år for hele den 15.000 kvadratmeter store eiendommen, og knytter seg dermed enda tettere på det norske markedet.

 

«Vi er veldig glade for å få en så stor og velkjent aktør på plass. Bauhaus er en solid og seriøs leietaker med en god markedsposisjon i Norge. Å få inn en slik leietaker på Berger er viktig for oss, da dette logistikk-clusteret er et av våre satsningsområder», forteller administrerende direktør Cecilie Martinsen i Selvaag Eiendom.

 

Teamet som har jobbet med dette har gjort en meget god jobb – både rådgiverne på begge sider og Selvaag Eiendoms egne ansatte. Eiendomssjef Mette Hammer Nordtvedt har ledet arbeidet, og vært en svært positiv ressurs inn i denne prosessen.

 

«Berger har en ideell plassering nord for Oslo, med enkel av- og påkjøring og kort vei til både hovedstaden og Gardermoen via E6. Eiendommen har svært god synlighet fra veien, og vi gleder oss til å få Bauhaus-skiltet på veggen. Bauhaus har en tydelig og fin logo som alle kjenner, og det er vi stolte av. Vi håper de vil bli fornøyde med oss som utleier og at de vil trives i våre lokaler» sier Martinsen.

 

Høy etterspørsel

Det er DNB Næringsmegling ved Steinar Frøland som har bistått Selvaag Eiendom i utleieprosessen. Sammen har de jobbet tett med både strategi og konsept.

 

«Det har vært veldig god interesse for eiendommen, både fra store og mindre interessenter. Selvaag Eiendom har vært tro mot strategien, og da vi kom i kontakt med Bauhaus forstod alle at dette ville passe begge parter. Selvaag Eiendom og Bauhaus er to solide og anerkjente aktører som har de beste forutsetninger for å ivareta et godt samarbeid i fremtiden» sier Frøland.

 

Frøland og hans kolleger merker en økt etterspørsel etter gode logistikkeiendommer, blant annet som følge av områdeutvikling og økt netthandel. God beliggenhet og tilgjengelighet, samt funksjonelle lokaler med god standard er blant de mest etterspurte kvalitetene.

«Etterspørselen etter lager- og logistikkarealer har de siste årene vært veldig høy, og vi ser for oss at denne situasjonen vil vedvare de kommende år. Mange ønsker seg lokaler nærmest de sentrale delene av Oslo, og de aller fleste vurderer lokaler i aksen mellom Vestby og Gardermoen. Det er viktig at eiendommene har lett tilgjengelighet fra hovedveiene, og synlighet og profilering verdsettes også høyt – sistnevnte spesielt hos handelsaktører og utenlandske virksomheter» forteller Frøland.